به عنوان مثال، آمار FAA نشان می دهد که در سال 2015 بیش از 700 برخورد نزدیک هوا بین هواپیماها و هواپیماهای بدون سرنشین رخ داده است.

در همان سال، FAA 28 برخورد بحرانی نزدیک هوا بین هواپیماها در ایالات متحده را گزارش کرده است.

همچنین در سال گذشته، حدود 1546 پرسنل مسئول ایمنی  بلیط هواپیما خطوط هوایی، از جمله 38 خلبان، برای یک یا چند مورد از پنج داروی غیرقانونی مثبت شدند.

در حوادث غیرکشنده، تلاطم عامل اصلی صدمات به مسافران خطوط هوایی و خدمه پرواز است که بین سال‌های 2002 تا 2013 باعث حداقل 430 جراحات شده است.

آنچه در اینجا مهم است این است که آنچه باعث حوادث غیرکشنده می شود می تواند باعث تصادفات مرگبار نیز شود. به همین دلیل است که به نظر من، هنگام ارزیابی خطرات ایمنی و امنیتی در هوانوردی باید به بروز سوانح غیرکشنده نیز توجه کنیم.
روز پنجشنبه 19 می، پرواز MS804 مصر که از پاریس به قاهره در حال حرکت بود، در دریای مدیترانه سقوط کرد. همه 66 مسافر و خدمه هواپیما کشته شدند. تروریسم مشکوک است.

این پنجمین سقوط هواپیمای بزرگ از ابتدای سال جاری است، واقعیتی که ممکن است باعث شود  بلیط هواپیما تهران مشهد  برخی افراد تعجب کنند که آیا پرواز به همان اندازه ایمن است که به ما آموزش داده شده استبنابراین حذف سلسله مراتب آزمایشی راه حل مناسبی نیست. در عوض، تمرکز بر آموزش خلبانی موثرتر خواهد بود. اولین اولویت آموزش بهتر خلبانان در مورد مسائل مرتبط با سلسله مراتب است. ثانیاً برای درک بهتر و مقابله با این پدیده های پیچیده تحقیقات بیشتری لازم است. در میان مدت و بلند مدت، این باید به ما اجازه دهد تا راه حل های نوآورانه ای برای این مشکلات ارائه دهیم.